Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jak se jezdí v elektrickém Mercedesu? Alexandr testoval EQE

PR článek

Firma Milan Král zapůjčila Alexandru Nográdymu elektrický model Mercedes-Benz EQE. Alexandr se podělil o svoje zkušenosti. Neskrýval své nadšení. Jak hodnotí komfort, výkon, spotřebu i dostupnost nabíjecích stanic? A vyměnil by spalovací motor za elektromobil?

Alexandr Nogrády (45 let)
Pochází z Větřní na Krumlovsku. Vystudoval Střední průmyslovou školu v Českých Budějovicích v oboru strojař. Po studiích pracoval v polygrafické společnosti Artypa v Holubově, poté ve společnosti Schwan Cosmetics CZ, dále například jako finanční poradce či vedoucí prodejen COOP a Lidl. V roce 2022 byl zvolen jako starosta Českého Krumlova za hnutí ANO. Jeho zálibami jsou kynologie, sport, turistika či motorismus.

Byla to vaše první zkušenost s elektrickým vozem?
Nebyla. Už jsem najel poměrně dost kilometrů s jinými elektromobily, takže jsem měl možnost srovnání. Přesto mě EQE v mnoha ohledech překvapilo. Očekával jsem komfort a ten byl beze zbytku naplněný. Ovšem svým výkonem moje očekávání tohle auto dokonce předčilo. EQE má naprosto skvělý zátah a ta plynulost jízdy je ohromující. Myslel jsem, že budu hledat nějaké kompromisy, ale Mercedes mi ukázal, že to není třeba.

Jak se vám s EQE jezdilo. Kde všude jste ho vlastně vyzkoušel?
Jezdil jsem po městě, okreskách i dálnici. Ve městě mě velmi příjemně překvapil kamerový pohled na semafory, aby se člověk nemusel hluboko sklánět a viděl pohodlně i z pod nízké střechy, kdy mu skočí zelená. Okresky jsem si vyloženě užíval. Komfort jsem již zmiňoval, ovšem sportovnost, když člověk v půli zatáčky přidá plyn, bere za srdce a mozek nechápe, jak je toto s tak těžkým vozem možné.

Nejvíce mě ale stejně dostalo zrychlení. Přepnutí režimu na sport, a hlavně důraznější sešlápnutí plynu udělá z EQE doslova ďábla. Zrychlení, podtržené zvukovým projevem připomínajícím start kosmické lodi, je až děsivé. Ovšem po pár dnech návykové. Předjížděcí manévr se mění na vyhýbací manévr, protože okamžitá reakce plynu a pohonného ústrojí mění předjížděný vůz na statickou překážku.

U elektromobilů panují pořád obavy ohledně dojezdu. Co EQE a dobíjení?
Záměrně jsem se zcela oprostil od domácího nabíjení a využíval jsem pouze veřejných dobíjecích bodů. Hodně mě potěšila dobíjecí karta Mercedes, protože jsem nemusel řešit žádné aplikace jednotlivých provozovatelů a nabíjel jsem tam, kde mi to vyhovovalo. Naprostou většinu dobíjení jsem realizoval, když jsem byl v práci či někde na jednání. Rychlonabití jsem využil fakticky pouze jednou při závodech Czech New Energies Rallye, kdy jsem za 40 minut dobil z 16 % na 91 %. To hodnotím jako velmi dobré a uživatelsky přívětivé, s ohledem na to, že bych tohoto běžně skoro vůbec nevyužíval.

A vydal jste se i na nějaké delší cesty?
Jel jsem na otočku z Českého Krumlova do Prahy a zpět, aniž bych nabíjel. Cesta pro mě byla opravdu odpočinkem. Adaptivní tempomat zasahoval jemně, nerušivě a vedení v pruzích mi usnadňovalo jízdu. A to ho jindy na dva kliky vypínám.

Co říkáte na interiér, líbilo se vám uvnitř vozu a jeho technologie?
Design je působivý jak zevnitř, tak zvenku. Palubní deska s třemi displeji udivila nejen mě, ale i každého, kdo sedl do auta se mnou. Použité materiály jsou příjemné a podtrhují kvalitu zpracování, což dodává pocit luxusu a preciznosti.

Hlasové ovládání mi moc nerozumělo, takže jsem ho skoro nevyužíval. Ostatní ovládání bylo ale jednoduché a dost často mi jízdu zlepšovalo. Například zapnutí kamer či zvednutí podvozku podle GPS dle předchozího použití mi velmi usnadňovalo ovládání vozu.

Jak vidíte provozní náklady?
Ceny nabíjení na AC nabíječkách jsou nesrovnatelně nižší než pohonné hmoty u slabších spalovacích aut. Na DC nabíječkách se provozní náklady blíží spalovacím motorům, ale stále jsou nižší. Samozřejmě záleží na tarifu elektřiny a způsobu nabíjení.

Jak si EQE stojí oproti jiným elektromobilům, které jste vyzkoušel?
EQE je proti předchozím vozům výrazně výkonnější, plavnější a napěchované mnohem více technologiemi. Drobnosti, jako je chybějící střešní madlo nad sedadly nebo klip na parkovací lístek, jsou pouze maličkosti, které nemohou ovlivnit můj pozitivní dojem z vozu. Upřímně, jsem zvědavý na porovnání s Audi A6 e-tron, a to hlavně kvůli přístupu do zavazadlového prostoru a přednímu zavazadelníku.

To zní, jako byste tenhle Mercedes klidně doporučil.
Doporučil bych ho především sobě! Moje okolí se soustředí spíše na SUV, ale já mám raději tu možnost „plachtění“, která je u tohoto vozu ohromující. Jsem přesvědčený o budoucnosti elektromobility jako jediné cestě, kdy si v Evropě dokážeme vyrobit energii k pohonu. A život s elektromobilem si umím bez problémů představit. Věřím, že můj další vůz soukromý i služební bude elektro a EQE pro mě bylo z mnoha úhlů pohledu ohromující.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky milankral, autowallis, Mercedes-Benz, EQE, elektromobilita

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.