sobota 27. listopadu 2021 Xenie

Budějovický Budvar vloni výrazně zvýšil prodej piva

Budějovický Budvar zvýšil v roce 2011 prodej piva meziročně o 5,5 procenta na celkový objem 1,32 milionu hektolitrů. Na výsledku se podílel především export, který byl nejvyšší v historii pivovaru, řekl ve středu Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.

Export pivovaru meziročně vzrostl o 7,8 procenta. V tuzemsku činil nárůst objemu 3,4 procenta. Prodej vlajkového produktu, světlého ležáku značky Budweiser Budvar, se zvýšil o 6,5 procenta. Podíl lahvového piva na prodejích se meziročně zvýšil o 10,5 procenta a jeho objem poprvé překonal hranici 800 000 hektolitrů. Podnik dosáhl také meziročního nárůstu tržeb o 1,9 procenta.

Podle předběžných odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven přitom česká výroba piva loni spíše stagnovala, k 30. září 2011 činilo zvýšení české produkce piva meziročně jen asi jedno procento.

„Budějovický Budvar prodal loni druhý nejvyšší objem piva ve své 116 let dlouhé historii. Za velký úspěch považuji naše exportní výsledky. Objem vývozu překonal náš dosavadní historický rekord z roku 2010. V roce 2011 jsme meziročně vyvezli o 7,8% více piva, tedy přes 650 000 hektolitrů,“ řekl Chrt. Podíl exportu na celkovém výstavu pivovaru tak loni dosáhl 49,4 procenta.

„Pozitivní byl i nárůst našeho prodeje v tuzemsku o více než tři procenta. Podařilo se nám tak zvrátit nepříznivý trend roku 2010, ve kterém jsme na domácím trhu kvůli nárůstu spotřební daně ztratili přes sedm procent. Velmi důležitá je i skutečnost, že výrazného zvýšení na tuzemském trhu i v zahraničí dosáhl náš vlajkový produkt, tedy světlý ležák Budweiser Budvar,“ doplnil Robert Chrt.

V roce 2011 pokračoval také dlouhodobý trend zvyšování podílu piva ve skleněných lahvích na celkových prodejích pivovaru. Objem piva baleného v lahvích se meziročně zvýšil o 10,5 procenta a stáčírna poprvé v historii překonala hranici 800 000 hektolitrů.

Budějovický Budvar dosáhl také mírného meziročního nárůstu tržeb o 1,9 procenta. „Nižší dynamika nárůstu tržeb byla způsobena jednak posilováním koruny, jednak strukturálním přesunem evropské poptávky z gastronomie do segmentu maloobchodu,“ uzavřel Robert Chrt.

Napsal Dobrin Stojcev, Mediafax

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.