Nikoli vteřiny, ale především kapacitu baterie sledovali účastníci hvězdicové jízdy New Energies Rallye Český Krumlov. Ta dnes dopoledne odstartovala z Tábora, Třeboně a rakouského Freistadtu a byla určená pro vozidla s alternativním pohonem. Elektřinou dobíjené vozy tvořily polovinu z osmnácti posádek vyjíždějících z Tábora. I proto organizátoři jako místo průjezdní kontroly zařadili Jadernou elektrárnu Temelín.
Elektřinu z největší české elektrárny nakonec ani jeden z účastníků využít nemusel. Všichni baterie svých vozidel dobili před startem v Táboře a to jim bez potíží stačilo k překonání téměř stokilometrové vzdálenosti do cíle v Českém Krumlově. Při průjezdní kontrole před hlavní branou do temelínské elektrárny dostali na památku maketu jaderného paliva. „Z jedné peletky o velikosti dvou ibalginů se vyrobí elektřina, která by elektromobilu vystačila na ujetí 25 tisíc kilometrů. Přitom v jednom temelínském reaktoru je 15,5 miliónů těchto peletek,“ poznamenává Marek Sviták, tiskový mluvčí JE Temelín Skupiny ČEZ.
Ve zbytku dvoudenní soutěže se oči posádek zaměří více na časomíru, protože o vítězi rozhodne přesnost v jednotlivých měřených úsecích. Ještě v pátek odpoledne účastníky čeká první etapa vedoucí z Českého Krumlova do Českých Budějovic zakončená testem přesnosti na výstavišti.
V sobotu následuje více než sto kilometrů dlouhá druhá etapa České Budějovice - Kaplice - Lipno nad Vltavou s cílem v českokrumlovské Jelení zahradě. „Během této etapy účastníci projedou například i rychlostní zkouškou Lipno, která je součástí trasy ,velké' rallye,“ představuje část programu závěrečného dne New Energies Rallye Český Krumlov jeden z organizátorů Pavel Kacerovský.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.