Vyhledávání

Nalezené články: "Franz Anton Gerstner"

DRBNA HISTORIČKA: Kde se v Budějovicích vzala koňka a proč Gerstner odjel do Ameriky

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko vrací ke stavbě první koněspřežné železnice na evropském kontinentu. K čemu měla původně sloužit? Jaké osobní spory provázely Franze Antona Gerstnera, že nakonec odešel až za oceán? A proč dnes stojí...

DRBNA HISTORIČKA: Původně se uvažovalo rozšířit koňku až do Týna nad Vltavou

V dnešním dílu Drbny historičky se Jan Schinko podíval na zahájení stavby koňky z Českých Budějovic do Linze. V pondělí 28. července totiž od této významné události uplyne přesně 200 let. Jak to tehdy celé začalo?

DRBNA HISTORIČKA: Výstavba českobudějovické koněspřežky začala před 200 lety

Ani tento týden nebude chybět další díl naší rubriky Drbna historička. Historik Jan Schinko se v něm tentokrát podívá na první českou železnici, která vedla z Českých Budějovic do Lince. Dráha, jejíž stavba začala již před 200 lety, byla dlouhá 128...

DRBNA HISTORIČKA: Koňka v 50. letech 19. století nestačila čelit parním lokomotivám

Čtvrteční díl Drbny historičky je tady. Jan Schinko se tentokrát podíval na koněspřežku a jízdu parní lokomotivou. Víte, jak dlouho trvala? A kolik lidí ji sledovalo?

DRBNA HISTORIČKA: České Budějovice byly historickým uzlem dopravy

Jedním z největších problémů, které České Budějovice jako město mají, je doprava. Nebylo tomu tak ale vždy. Dříve byly Budějce historickým uzlem dopravy. A právě dopravě se věnuje historik Jan Schinko v dalším dílu Drbny historičky.

Více článků »

Nalezené fotogalerie: "Franz Anton Gerstner"

Nebyla nalezena žádná fotogalerie.

Nalezené profily: "Franz Anton Gerstner"

Nebyly nalezeny žádné profily.

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.