Už na jaře příštího roku chtělo ŘSD začít stavět další úsek dálnice D3 z Třebonína do Kaplice. Teď ale hrozí, že se bude muset začátek stavby posunout. Důvodem je Rozklad do stavebního povolení, které podalo Hnutí Duha. Zmiňovaná část by podle něj měla vést z ekologických důvodů tunelem.
„Hnutí Duha podalo Rozklad do stavebního povolení na stavbu D3 Třebonín – Kaplice nádraží. Napadají zejména vedení trasy dálnice,“ oznámil dnes na Twitteru ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Hnutí podle něj požaduje, aby byla trasa vedená tunelem.
OS Hnutí Duha podalo Rozklad do stavebního povolení na stavbu “D3 311 Třebonín - Kaplice nádraží”. Napadají zejména vedení trasy dálnice (požadují vedení trasy v tunelu). Na akci probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby. Rozklad může oddálit termín zahájení realizace stavby.
— Radek Mátl (@MatlRadek) December 9, 2020
Úsek z Českých Budějovic k hranicím s Rakouskem je podle mluvčího hnutí Aleše Miklíka ekologicky nejcitlivější a dává tak největší smysl vést ho tunelem. „Jde o to, že nebyla vypořádána naše připomínka vést tento úsek v tunelové variantě. Před vydáním rozhodnutí nebyli účastníci řízení seznámeni s obsahem spisu, tím byl porušený správní řád. Připomínkovali jsme i řízení EIA, náš postoj je konzistentní," řekl Miklík.
Ředitelství silnic a dálnic už má přitom na úsek stavební povolení a nyní vybírá zhotovitele stavby. Nabídky by mělo mít během prosince. Stavět se mělo začít v březnu nebo dubnu příštího roku, podaný rozklad ale může podle ředitele termín zahájení stavby oddálit. „Chápeme to jako snahu blokovat stavbu. Mimo jiné má stavba územní rozhodnutí, souhlas všech, kudy a jak má vést. Má všechna platná stanoviska, jak se má postavit a provozovat, aniž by ničila životní prostředí," komentoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Úterý, 10. listopadu 2020, 15:24
Už na jaře příštího roku by se mohl začít stavět další úsek dálnice D3. Část z Třebonína do Kaplice nádraží získala od ministerstva dopravy stavební povolení a ŘSD nyní hledá zhotovitele. Osmikilometrový úsek by měl vyjít na 2,4 miliardy korun.
Podle Miklíka by ale možné průtahy stavby, jak jimi argumentuje ŘSD, pouze „potvrdily obecně známou neschopnost úřadů řídit se vlastními pravidly“. „Odvolání je standardní prostředek řízení a úřad o něm musí podle stavebního zákona rozhodnout do 60 dnů. Pokud to nestihne, není to naše chyba. Pokud naše odvolání zamítne, může ŘSD na jaře začít stavět, tak, jak měli v plánu. Pokud by to odvolání (rozklad) ministerstvo dopravy uznalo za důvodné a vrátilo zpět k projednání, opět by to ukázalo na chybu v předchozím procesu,“ dodal.
Náklady na osmikilometrový úsek jsou 2,4 miliardy bez DPH. Vybudováno zde má být deset mostů a jedna mimoúrovňová křižovatka, která bude podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého nejtěžším stavebním objektem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.