středa 13. listopadu 2019 Tibor

SŽDC začala budovat koridor na trati Soběslav – Doubí, vlaky by mohly jezdit dvou set kilometrovou rychlostí

Správa železniční dopravní cesty včera zahájila stavbu koridoru v úseku Soběslav – Doubí. Podle serveru zdopravy.cz ho postaví sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun. Trať bude souběžná s dálnicí D3. To umožní zvýšení rychlosti vlaků na 160 kilometrů v hodině. SŽDC by rychlost chtěla zvýšit na 200 kilometrů za hodinu.

Stavba navazuje na modernizaci úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, která proběhla v letech 2014 a 2015. Délka nové trati bude 8,8 kilometru, zhruba polovina povede v těsném sousedství dálnice D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší.

Součástí trati bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku.

„Zahájili jsme předposlední úsek celého koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Nyní nám zbývá už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Mezi Ševětínem a budějckou čtvrtí Nemanice se počítá se dvěma dlouhými tunely. Tunelovat by se mohlo začít v roce 2023. Po dokončení koridoru se jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hodině a čtyřiceti minutám.

Foto pixabay.com

Štítky vlaky, koridor, SŽDC

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.