Úsek dálnice D3 Třebonín-Kaplice nádraží postaví společnost Metrostav Infrastructure, nabídla nejvýhodnější cenu 1,88 miliardy korun. Začít stavět by se mělo na začátku příštího roku. Na twitteru to dnes oznámil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Rozhodnutí o vítězi tendru, v němž ŘSD dostalo pět nabídek, komplikovaly zpochybněné reference Metrostav Infrastructure. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ale v jiném sporném tendru rozhodl, že je třeba reference Metrostavu uznat. Mluvčí ŘSD Jan Rýdl již v říjnu řekl, že ŘSD použije toto rozhodnutí jako platný judikát pro ostatní tendry s Metrostavem.
„ŘSD vybralo nejvýhodnější nabídku na realizaci akce D3 Třebonín - Kaplice, nádraží. Zhotovitelem 8,5 km dlouhé stavby je vybrána společnost Metrostav Infrastructure a.s. za nabídkovou cenu 1877,77 mil. Kč. Stavba má veškerá SP a zahájení realizace stavby je v plánu začátkem roku 2022,“ uvedl dnes Radek Mátl. Úsek by se měl podle dřívějších informací stavět tři roky, zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku. Původně stát počítal s tím, že se úsek začne stavět letos ve druhém pololetí.
ŘSD vybralo nejvýhodnější nabídku na realizaci akce “D3 Třebonín - Kaplice, nádr.” Zhotovitelem 8,5 km dlouhé stavby je vybrána spol. Metrostav Infrastructure a.s. za nabídkovou cenu 1877,77 mil. Kč. Stavba má veškerá SP a zahájení realizace stavby je v plánu začátkem roku 2022.
— Radek Mátl (@MatlRadek) December 10, 2021
Akcionářem Metrostav Infrastructure je firma Metrostav, které soud loni nepravomocně zakázal účast ve veřejných zakázkách na tři roky. Důvodem byl podíl v korupční kauze kolem bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Metrostav pak převedl silniční projekty na dceřinou firmu. Konkurenční firmy Metrostavu zpochybňovaly, zda se Metrostav Infrastructure může prokazovat referencemi, které pocházejí ze staveb, jež dodával Metrostav. ŘSD vyřadilo Metrostav Infrastructure z jednoho tendru, ale společnost se odvolala.
V říjnu mluvčí Rýdl uvedl, že ŘSD má sporem Metrostavu blokovaných víc než 12 důležitých staveb. „My jsme ho (z tendrů) vylučovali, Metrostav se odvolal k ÚOHS a z konce minulého týdne máme rozhodnutí, ve které nám (úřad) říká, že máme reference uznat, a tam, kde podal Metrostav nejvýhodnější nabídku, s ním podepsat smlouvu. Po velmi pečlivém právním prozkoumání se tím budeme řídit,“ řekl Jan Rýdl v polovině října.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.