Počasí dnes15 °C, zítra17 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Na trati z Prahy do Českých Budějovic začne tříměsíční výluka

Na trati z Prahy do Českých Budějovic, mezi Voticemi a Sudoměřicemi, začne 2. dubna přibližně tříměsíční výluka. Správa železnic (SŽ) tam dokončí modernizaci této části IV. železničního koridoru. Vlaky se tam vrátí na přelomu června a července. České dráhy (ČD) zavedou na trati Benešov - Tábor náhradní autobusovou dopravu.

Na úseku ze Sudoměřic do Votic, dlouhém 19 kilometrů, začaly práce v květnu 2018, skončí v roce 2023. Při tříměsíční výluce tam dostaví SŽ traťovou přeložku. „Přerušení provozu je nutné zejména proto, aby bylo možné odstranit kolize původní a nové trati,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. První osobní vlak projede po nové trati prvního července. Náklady na stavbu jsou 6,7 miliardy korun.

ČD zavedou na trati Benešov - Tábor náhradní autobusovou dopravu. Cestující nastoupí do autobusů ve stanici Olbramovice, zpátky do vlaku ve stanici Chotoviny. „Rychlíky z Prahy budou vyjíždět o 15 minut dřív, aby se dohnalo zpoždění,“ řekl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát. Jak vyplývá z informací na webu drah, místo všech osobních vlaků v úseku Benešov - Tábor pojedou autobusy. Zpoždění může být pět až deset minut.

Až bude celý koridor hotový, jízda potrvá hodinu a půl

Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude od července dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v úseku začne v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 kilometrů v hodině. Až ČD zavedou evropský vlakový zabezpečovací systém European Train Control System (ETCS), budou tam moci jezdit vlaky s naklápěcí skříní jezdit až 200 kilometrů v hodině, běžné soupravy maximálně 170 kilometrů za hodinu.

Teď se v úseku pokládají kabely, montuje zabezpečovací zařízení i trakční vedení. Jednou z posledních prací bude propojení kabelů a spuštění sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Dominantami nové trati jsou tři viadukty v okolí Heřmaniček, dva tunely Deboreč a Mezno, jedna nová stanice a pět nových zastávek, jak řekla již dříve mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Na koridoru letos zprovozní SŽ dva úseky. Na přelomu června a července začnou jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. Zkrátí se tak doba jízdy. Na trati bude možná rychlost až 200 kilometrů v hodině, nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou, jak řekl v únoru ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Až bude celý koridor hotový, jízda z Prahy na jih potrvá hodinu a půl.

Od září se začne jezdit částí koridoru Soběslav - Doubí. SŽ na ní pracuje od srpna 2019. Nová dvoukolejná trať povede částečně podél dálnice D3. Bude dlouhá 8,8 kilometru, nahradí současnou zastaralou jednokolejnou trať. Práce za 4,8 miliardy skončí v listopadu. Součástí stavby budou 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel i 832 metrů dlouhá estakáda přes údolí Černovického potoka.

Hodnocení článku je 62 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, železnice, Jihočeský, Praha, budějovice, vlak, výluka, České dráhy, České Budějovice, Votice, Sudoměřice, Správa železniční dopravní cesty, Benešov, Martin Kupka, Soběslav, European Train Control System

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na trati z Prahy do Českých Budějovic začne tříměsíční výluka  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.