Počasí dnes1 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Jihočeši budou od příštího roku využívat pět nových RegioPanterů

Potvrzeno. Jihočeské železnice bude od příštího roku obsluhovat celkem 19 RegioPanterů. Svým podpisem to dnes potvrdili zástupci Českých drah a Jihočeského kraje. Hejtmanství získalo pět nových strojů, o které stáli i zástupci dalších krajů.

Smlouva je výsledkem několikaměsíčního vyjednávání. To bylo podle jihočeského hejtmana Martina Kuby (ODS) tvrdé a korektní zároveň. On i předseda představenstva a generální ředitel Českých drah (ČD) Michal Krapinec dnes řekli, že jsou s výsledkem vyjednávání spokojeni. 

„Když se podíváme na tratě, které jsme obsadili RegioPantery, je vidět, že nám tam narůstá obsazenost vlaků o zhruba 30 procent,“ řekl dnes hejtman Kuba. 

Kraj nové stroje nasadí na trať mezi Českými Budějovicemi a pohraniční stanicí Horní Dvořiště a mezi Lipnem nad Vltavou a Rybníkem.

Jihočeský kraj pořídí pět nových souprav elektrických vlaků

Jihočeský kraj pořídí pět nových souprav elektrických vlaků. Nasadí je na trať mezi Českými Budějovicemi a hraničním přechodem do Rakouska Summerau a mezi Lipnem nad Vltavou a Rybníkem. Jihočeský kraj by tím pádem měl na všech tratích moderní...

Hejtman dnes řekl, že vedení kraje lákala výhodná cena, za kterou bylo možné RegioPantery pořídit. „Kdybychom té nabídky nevyužili my, tak by je koupily jiné kraje, které o ně usilovaly,“ upozornil Kuba. Michal Krapinec doplnil, že největší zájem projevil Pardubický kraj. 

Pro období platnosti jízdního řádu 2023/2024 kraj předpokládá, že na základě smlouvy zaplatí přes 580 milionů korun za více než 2,9 milionu najetých vlakokilometrů.

„Jsem přesvědčen, že dohoda, kterou jsme udělali, je velmi dobrá. Budeme muset lehce navýšit částku, kterou platíme za dopravní obslužnost, ale ona se do toho v tomhle roce také promítá inflace a zvýšená cena energie. V rámci toho je navýšení opravdu minimální,“ dodal Kuba.

Na fotografii zleva: Jiří Ješeta - člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Michal Krapinec - předseda představenstva a generální ředitel ČD, Martin Kuba - hejtman Jihočeského kraje a Antonín Krák - náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro oblast dopravy. Foto: Hana Brožková / Jihočeský kraj.

Kraj ročně zaplatí za dopravní obslužnost více než 1,9 miliardy korun včetně kompletní železniční i autobusová dopravy.

„Tyto vlaky zároveň mohou sloužit jako mobilní kancelář ‚train office‘. Čas na cestě tak lze využít například k práci, studiu nebo třeba sledování filmů, a to díky Wi-Fi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům,“ uvedl v tiskové zprávě Michal Krapinec.

Smlouva je uzavřena na období od začátku platnosti jízdního řádu 2023/2024 do konce platnosti jízdního řádu 2032/2033. To znamená po dobu deseti období platnosti jízdního řádu.

Fakta a čísla
Objednaný dopravní výkon představuje předpokládaný rozsah 3,05 mil. vlakokilometrů ročně, přičemž rozsah může být navýšen 20 % nebo naopak snížen o 10 %. Pro jízdní řád 2023/2024 je objednán rozsah ve výši 2,92 mil. vlakokilometrů. Sazba kompenzace pro rok 2024 činí 198,60 Kč / vlakokilometr a celková kompenzace pro jízdní řád 2023/2024 je plánována ve výši 580 mil. Kč. Kompenzace za vlakokilometr a celková kompenzace se budou následujících letech měnit dle vývoje inflace. Do nových vozidel investují České dráhy celkem 585 mil. Kč.
Zdroj: Jihočeský kraj

Opoziční Piráti s návrhem nesouhlasí, uvedli to v tiskové zprávě po jednání krajského zastupitelstva. Kritizovali, že zastupitelé schválili uzavření smlouvy s Českými drahami na dopravní obslužnost na elektrické trakci přímou výzvou bez soutěže. 

Kromě jednotek RegioFox nasadí České dráhy v kraji v příštím roce motorové jednotky RegioFox od polského výrobce Pesa Bydgoszcz.

„I tyto jednotky nabídnou cestujícím maximální komfort a jsou poháněné motory Rolls-Royce, které umí kromě nafty jezdit i na biopalivo HVO. V příštím roce se s nimi cestující svezou na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic, pak se s nimi počítá na trati z Tábora přes Milevsko do Písku a Strakonic. Zároveň zlepšíme kvalitu cestování i na naší nejstarší elektrifikované trati mezi Táborem a Bechyní. Ve zkušebním provozu tam jezdí čtyřnápravové vozy s podvozky se vzduchovým vypružením řady Btn,“ dodal člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto České dráhy

Štítky české dráhy, jihočeský kraj, doprava, železnice, martin kuba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jihočeši budou od příštího roku využívat pět nových RegioPanterů  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.