středa 8. prosince 2021 Květoslava

Stavbu D3 i dalších silnic brzdí sporné reference Metrostavu Infrastructure

, aktualizováno 26. srpna 2021, 9:16

Stavbu úseku dálnice D3 u Kaplice a další desítky staveb spadajících pod Ředitelství silnic a dálnic komplikují problémy firmy Metrostav Infrastructure. Konkurence zpochybňuje její reference. ŘSD vyřadilo firmu Metrostav Infrastructure z jednoho tendru, společnost se odvolala, věcí se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Odpočívadlo Chotýčany na D3 má stavět Strabag za 432 milionů korun

Oboustranné odpočívadlo Chotýčany na dálnici D3 poblíž Českých Budějovic postaví společnost Strabag. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) její nabídku za 432 milionů korun bez DPH vybralo jako nejvýhodnější. Na twitteru to dnes uvedl ředitel ŘSD...

Kvůli situaci se zřejmě o rok zpozdí i stavba části D3 Třebonín - Kaplice nádraží. Novinářům to ve středu řekl výkonný ředitel firmy Kámen a písek Pavel Fučík. U úseku Třebonín - Kaplice podala nejvýhodnější nabídku právě Metrostav Infrastructure, nabídla cenu 1,87 miliardy korun. Ředitelství silnic a dálnic s ní ale dosud nepodepsalo smlouvu, přičemž stát chtěl začít stavět ve druhém letošním pololetí.

Kauza David Rath

Akcionářem společnosti Metrostav Infrastructure je firma Metrostav, které soud loni nepravomocně zakázal účast ve veřejných zakázkách na tři roky. Důvodem byl podíl v korupční kauze kolem bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Metrostav pak převedl silniční projekty na dceřinou firmu.

„Situace spojená s účastí společnosti Metrostav Infrastructure je problematizující pro více staveb. Předpokládám, že se týká i některých železničních staveb nebo některých dopravních staveb na úrovni krajů. Je nejistota na trhu, zda kvalifikační předpoklady, kterými se prezentuje nedávno zřízená Metrostav Infrastructure, jsou skutečně pravé,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Není podle něj jasné, zda se referencemi může firma prokazovat, protože pocházejí ze staveb, které dodával Metrostav.

Nejistotu na trhu vnímají podle Rýdla investoři i konkurenční stavební firmy. „Vznikl stav, kdy Metrostav jde ve výběrových řízeních velmi výrazně do atraktivních cen, aby vítězil. Konkurence má zároveň námitky vůči kvalifikacím. V případě jednoho výběrového řízení jsme podali návrh na vyřazení Metrostavu, ten se odvolal, a je to na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekl Rýdl.

Dobrovodská ulice se na rok uzavře. Stavba tunelu odkloní veškerou dopravu

Stavba dálničního tunelu Pohůrka uzavře na rok Dobrovodskou ulici v Budějcích. Hlavní tah mezi Suchým Vrbným a Dobrou Vodou u Českých Budějovic se uzavře pro veškerou dopravu 25. srpna. Uzavírka se dotkne také městské hromadné dopravy, která bude...

Odpočívadlo na D1

Případ se týká stavby odpočívadla na D1 u středočeské obce Psáře. ŘSD čeká, že do měsíce by mohl ÚOHS rozhodnout. „My si slibujeme stejně tak jako celý trh, že rozhodnutím vznikne platný judikát, ze kterého se budou odvozovat postupy v těch mnoha dalších výběrových řízeních, a to nejenom u ŘSD. Situace nás velmi mrzí, protože máme stavby, které jsou připravené, na které máme projekty, všechna vyjádření, peníze a už jsme u některých mohli několik týdnů stavět, a bohužel ty stavby stojí,“ řekl Rýdl.

Mluvčí ÚOHS Martin Švanda potvrdil, že návrh z tendru vyloučené společnosti Metrostav Infrastructure obdrželi. „Na základě tohoto návrhu bylo zahájeno správní řízení, které v současné době probíhá. Prvostupňové rozhodnutí zatím vydáno nebylo,“ uvedl Švanda. Doplnil, že ÚOHS v současné době řeší problematiku prokazování kvalifikace společností Metrostav Infrastructure ve dvou správních řízeních, kromě zmíněného případu jde o zakázku na obchvat Čebína na brněnském venkově.

Metrostav Infrastructure nesouhlasí s vyjádřením ŘSD o problémech společnosti a jejich sporných referencích. Současně je připraven se bránit proti nařčením, která společnost poškozují. „Všechny námi realizované stavby byly vždy dokončeny řádně a včas! ŘSD má s naší prací mnohaleté zkušenosti a naše reference jsou průkazné. Osobně jsem se na mnoha projektech pro ŘSD v minulosti podílel a jsem přesvědčen, že v ŘSD jsou s prací našeho týmu dlouhodobě spokojeni.“, uvádí Zdeněk Ludvík, ředitel Metrostav Infrastructure. „Věřím, že ÚOHS na zakázce D1 rozšíření odpočívky Střechov km 52,0 – levá strana a následně i ŘSD tyto skutečnosti potvrdí, reference společnosti nebudou do budoucna zpochybňovány a motoristé se budou moci těšit na kvalitní, rychlou a cenově výhodnou výstavbu komunikací,“ dodává Ludvík.

Na stavbu části D3 Třebonín - Kaplice nádraží dostalo ŘSD pět nabídek. Úsek dlouhý 8,5 kilometru by se měl stavět tři roky, zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku.

Problémy kolem referencí firmy Metrostav Infrastructure brzdí i opravu silnice I/53 ze Znojma do Lechovic odhadem za více než 400 milionů korun.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto dalniced3.cz

Štítky ČR, stavby, silnice, D3, Jihočeský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.