Počasí dnes7 °C, zítra8 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Práce na příjezdové hale vlakového nádraží finišují. Hotovo bude v březnu

Už v březnu se pro veřejnost otevře kompletně zrekonstruovaná příjezdová hala vlakového nádraží v Českých Budějovicích. Opravu památkové chráněné budovy začala Správa železnic v červnu 2020. Za práce zaplatí 894 milionů korun. Původně měla přitom rekonstrukce stát necelých 700 milionů. Kompletně hotovo má být na konci tohoto roku.

Budovu vlakového nádraží začala Správa železnic opravovat v červnu 2020. Nyní se dokončují práce na příjezdové hale, která se pro cestující otevře už 1. března. Skončí tak dlouhé omezení, kdy lidé mohli využívat pouze odjezdovou halu. Kromě provizorních pokladen budou hotové také veřejné toalety a zprovozní se nový informační systém.

Příjezdová hala vlakového nádraží bude znovu otevřená od března

Od 1. března bude znovu otevřena příjezdová hala českobudějovického vlakového nádraží. Zprovozněny budou také provizorní pokladny a veřejné toalety. Do konce roku 2023 má být velká část rekonstrukce hotová. Za práce zaplatí Správa železnic o 82...

V březnu se začne opravovat severní věž a severní křídlo budovy, včetně přípravy nových nájemních jednotek a také služebny Policie České republiky. Jednání probíhá také s Českou poštou, která by se sem přestěhovala z objektu, který sídlí vedle nádraží. Celá budova má být hotová na konci roku 2023. Během prvních měsíců roku 2024 chce pak Správa železnic odstranit provizorní poklady a WC a upravit některé venkovní plochy.

Vzniknout má také pasáž, která nově opravenou budovu napojí přímo na Lannovu třídu. Trasa z podchodů pod nástupišti přes budovu bude bezbariérová. O úpravách prostoru před nádražím dnes jednali zástupci Správy železnic a města. Jestli se i tato část stihne do konce roku neuvedli. „Musím bohužel říct, že na minulých kontrolních dnech velmi často naprosto chybělo (předchozí) politické zastoupení města, a potom se nelze divit, že v těchto věcech není jasno. Minulé vedení města nebylo schopné definovat, jak má prostor před nádražím vypadat, to teď musíme napravit," řekl během dnešního kontrolního dne jihočeský hejtman a budějovický radní Martin Kuba (ODS).

Vyšší náklady

Podle původních předpokladů měla rekonstrukce stát 689 milionů korun. Kvůli vícepracím budou ale náklady 894 milionů korun. „Byly to zejména dva faktory. Prvním bylo odhalení degradace, kterou nebylo možné předpokládat. Mám tím na mysli nosné prvky včetně stropních konstrukcí. Druhý významný faktor byl, že přeci jenom se nacházíme v oblasti, kde je hodně vysoko hladina spodní vody, a jakmile se to začalo ve sklepech rozkrývat, tak se to muselo celé sanovat a jít do sarkofágového způsobu. A krajní věže, kdy jedna byla kdysi zasažená i při leteckých útocích za světové války, se opravila nějak, takže spousta věcí se musela vyměnit, což nešlo při původním ohledání předpokládat," okomentoval dnes ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Podjezd pod nádražím

Další stavbou, která se u nádraží v příštích letech plánuje, je podjezd pod nádražím. Jihočeský kraj ho chce začít budovat v roce 2026. Loňský odhad nákladů je přibližně 2,5 miliardy korun. Tunel by mohl sloužit dopravě od roku 2028.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky nádraží, vlakové nádraží, české budějovice, oprava, správa železnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Práce na příjezdové hale vlakového nádraží finišují. Hotovo bude v březnu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.