Téměř kilometrový tunel Pohůrka, který je součástí obchvatu Českých Budějovic, čeká nejsložitější a technologicky nejobtížnější část stavby. Podle ŘSD ale stále platí, že dálnice D3 bude včetně tunelu pro řidiče hotová v druhé polovině prosince letošního roku.
„V tuto chvíli začíná ta nejsložitější a technologicky nejobtížnější část stavby tunelu, a to je takzvané vystrojení technologiemi a sítěmi,“ řekl dnes při prohlídce stavby novinářům mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
V tunelu se aktuálně montují technologie jako osvětlení, systémy ochrany tunelu, požární vodovody a další. „Je tady zhruba 40 kilometrů kabelů. Ta náročnost vybavení je opravdu veliká. Od července budeme montovat vzduchotechniku,“ popsal ředitel výstavby tunelu Alexander Liga. Maximální povolená rychlost v tunelu bude 100 kilometrů za hodinu.
Místo vozovky, po které by měla už v druhé polovině prosince letošního roku jezdit auta, je zatím jen vrstva bláta. Už brzy ji ale nahradí zhruba metr asfaltu. Tunel tvoří 76 stejně velkých dilatačních celků nasazených na sebe.
Termín zprovoznění je podle ŘSD stále naplánovaný na druhou polovinu prosince 2024. „Neznamená to, že ta stavba bude hotová, budeme ji ještě dodělávat. Ale platí, že v momentě, kdy stavba unese bezpečný a plynulý provoz, tak ji předáváme, abychom nenechávali veřejnost čekat,“ vysvětlil Rýdl.
Do dvou a půl let by měla být jihočeská část dálnice D3 hotová. V provozu je nyní 70 kilometrů D3, která má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celou D3 z Prahy k hranicím včetně středočeských částí chce stát podle ministerstva dopravy dokončit do roku 2031.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.