Na železnici za prvních šest měsíců letošního roku zemřelo 107 lidí, o sedm méně než ve stejném období loni. Na přejezdech v prvním pololetí přišlo o život 14 osob, meziročně o devět méně. Snížil se také celkový počet vyšetřovaných mimořádných událostí. Naopak přibylo případů, kdy strojvedoucí projeli návěst Stůj. Letos ji bylo 81, meziročně o pětinu více. Vyplývá to ze statistiky Drážní inspekce (DI) zveřejněné na jejím webu.
Na železničních drahách bez započtení metra zemřelo od začátku letošního roku do konce června 88 lidí, o dva méně než loni. Počet zraněných klesl z 39 na 28.
Osm ze 14 osob, které zemřely na železničních přejezdech, byli chodci. Zbylých šest zemřelo při srážce silničního vozidla a vlaku.
V letošním prvním pololetí se při nehodách na přejezdech také zranilo méně lidí. Jejich počet meziročně klesl o polovinu na 37. Drážní inspekce také zaznamenala pokles počtu zraněných při všech nehodách na železnici téměř o čtvrtinu na 106 zraněných.
Projetí návěsti Stůj s následným vykolejením vlaku nebo srážkou řešili inspektoři v prvním pololetí v 81 případech. Ve stejném období loňského roku jich bylo o 14 méně, tedy 67. Nejčastěji letos strojvedoucí chybovali na brněnském hlavním nádraží, a to jedenáctkrát. Následoval Kolín s devíti případy, Břeclav s osmi, Praha-Libeň se sedmi nebo Plzeň a Ždírec nad Doubravou se šesti.
V letošním prvním pololetí Drážní inspekce na železnici zaznamenala 511 mimořádných událostí, meziročně o 45 méně. O devět na 1663 událostí naopak stoupl počet mimořádností na neželezničních drahách a v metru. Při mimořádných událostech na těchto drahách letos zemřelo osm lidí, dvojnásobek oproti loňskému prvnímu pololetí. Počet zraněných naopak klesl z 330 na 292.
Neděle, 30. června 2024, 08:12
Příčinou loňského tragického střetu vlaku se zaměstnanci Správy železnic (SŽ) na trati u Bělčic na Strakonicku bylo i nedostatečné zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví ze strany SŽ. Na závěrečnou zprávu, kterou k události vydala Drážní inspekce,...
V prvním pololetí bylo nejvíce nehod ve Středočeském kraji, a to 88. Následoval Moravskoslezský kraj s 61 nehodami a Ústecký kraj a hlavní město Praha s 50 incidenty. Nejméně nehod bylo v Karlovarském kraji, kde se stalo 13 nehod.
Nejvíce nehod na železničních přejezdech měl také Středočeský kraj, a to 19. Ostatní kraje měly nejvíce sedm nehod na přejezdech. Nejméně, jednu nehodu na přejezdu, zaznamenala inspekce v Plzeňském a Karlovarském kraji.
Nejvíce tramvajových nehod se v prvním pololetí stalo v Praze, a to 770. Meziročně jich bylo o 39 méně. Následovalo Brno s 253 nehodami a nárůstem o sedm případů. První trojici uzavřela Ostrava, kde počet tramvajových nehod meziročně vzrostl o čtyři na 134. Nejméně nehod tramvají, a to pět, inspekce zaznamenala v Mostě a Litvínově, kde tramvaje provozuje jeden dopravní podnik.
V minulém roce inspektoři vyšetřovali dohromady 1158 mimořádných událostí na železnici a 3249 mimořádností na neželezničních drahách a v metru. Na železnici loni zemřelo 229 lidí a 232 bylo zraněno. Na neželezničních drahách a v metru loni zemřelo 200 lidí, dalších 754 se zranilo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.