Český Krumlov chce v následujících dvou letech vytvořit sít cyklotras, které propojí centrum města s jeho okrajovými částmi. O tom, kudy trasy povedou, nebo jak budou dlouhé, se mohou lidé informovat v přehledné interaktivní mapě.
Na stavbu cyklostezek Krumlov zahajuje výběr dodavatele. Trasy by měly být koncipovány tak, aby navazovaly na železniční i autobusovou dopravu a občané města tak mohli kombinovat různé způsoby dopravy.
Výstavba by měla probíhat ve dvou etapách. „V rámci první etapy bude realizována páteřní trasa cyklostezky podél komunikace I/39 v ulici Chvalšinská, a to od autobusové zastávky Špičák přes Jelení zahradu k ul. Chvalšinská, dále podél ul. Chvalšinská k odbočení na Staré Dobrkovice a přes novou lávku k napojení na stávající cyklostezku Stará Chvalšinská,“ vysvětlila tisková mluvčí města Petra Nestávalová.
V roce 2020 pak dojde k realizaci druhé navazující etapy, kdy bude vybudována cyklostezka v místě odbočení ke sportovní hale přes novou lávku k plaveckému bazénu a dále ul. Fialková a nově budovanou serpentinou na ul. U Berkovky. Odtud bude pokračovat po ul. tř. Míru k železniční stanici Český Krumlov. „Dojde tím k propojení městské části Nádražní Předměstí se sportovním areálem. Při cestě do centra města se tak pěší, cyklisté, nebo maminky s kočárky budou moci vyhnout provozu na frekventovaných komunikacích,“ uvádí starosta Dalibor Carda.
V obou etapách dojde k vybudování nových komunikací s tím, že v některých úsecích bude cyklotrasa vyznačena na stávajících komunikacích. S cyklostezkami chce město vybudovat také dvě nové lávky přes Polečnici, pořídit nové kolostavy.
Díky interaktivní mapě se mohou lidé orientovat v navržených trasách, jejich parametrech, ale i způsobu stavby. Předpokládané náklady na vybudování stezky činí 32 milionů korun. Městu se podařilo na projekt získat dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu ve výši 17,7 milionů korun.