České obchodní inspekce se zaměřila na kontrolu internetových obchodů. Výsledky za třetí čtvrtletí roku 2019 potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k porušování spotřebitelské legislativy, tedy práv spotřebitele. Trendem začíná být i elektronické obchodování přes aukční a slevové portály. Z celkového počtu 185 kontrol bylo zjištěno porušení zákonů ve 146 případech (78,92 procent).
Česká obchodní inspekce v období od 1. července do 30. září provedla 185 kontrol internetových prodejců. Bylo ověřováno dodržování povinností především vyplývajících ze zákona o ochraně spotřebitele. Z celkového počtu 185 kontrol bylo zjištěno porušení právních předpisů ve 146 případech.
Nejčastěji docházelo k porušení zákona ochraně spotřebitele:
Česká obchodní inspekce uložila ve 3. čtvrtletí roku letošního roku 188 pokut v celkové hodnotě 1 741 500 korun
Nejvyšší pokuta 180 tisíc korun byla uložena společnosti HP TRONIC Zlín, která provozuje web www.kasa.cz za to, že na svých internetových stránkách u výrobku „Gril Tepro Toronto New“ uvedla nepravdivou informaci o dopravě zdarma, ačkoli tu neumožnila během objednávky zvolit a jediná možná doprava byla spotřebiteli nabídnuta v ceně 389 korun. Dále lednice v ceně 19 990 korun byla v platném akčním letáku se slevou 10 procent, tato sleva však nebyla spotřebiteli v provozovně vůbec nabídnuta. Dále Česká obchodní inspekce dospěla k závěru, že společnost nevyřídila minimálně 4 reklamace v zákonné lhůtě 30 dní.
Dále byly uloženy pravomocné pokuty ve výši 90 tisíc korun společnosti Zboží ze skladu, která provozuje weby www.topslev.cz, www.slevyavyhody.cz, www.potrebydokuchyne.cz, www.prodeti-eshop.cz, www.penezenky-tasky-shop.cz především za to, že prodávající nesplnil povinnost informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (reklamace), společně s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
A pokutu ve výši 70 tisíc korun dostala i společnost ANTALON. Ta provozuje stránky www.euroking.cz. Důvodem bylo nedodržením svých povinností s ohledem na povinnost informovat řádně spotřebitele o a způsobu uplatnění reklamace (práva z vadného plnění) a také nedodržení dalších povinností v souvislosti s reklamacemi, například nevyřízení ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
„Výsledky kontrol za třetí čtvrtletí roku 2019 potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k porušování spotřebitelské legislativy, tedy práv spotřebitele. Trendem začíná být i elektronické obchodování přes aukční a slevové portály. Nedostatky ve sledované oblasti přetrvávají zejména u poskytování kompletních a komplexních informací o prodávaných výrobcích a službách, kdy se prodávající u této formy prodeje výrobků (služeb), uchylují i k nekalým obchodním praktikám," uvedl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.