Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 18. prosince 2020, 09:08
Přijít s něčím neotřelým, co bude mít skvělou odezvu. Takový záměr měl před dvěma lety Jihočech Filip Tolar, kterého nakonec napadla myšlenka přinést na český trh unikátní hvězdné mapy. Produkt dostal název Asteria Maps a okamžitě se stal hitem. Dokonce tak velkým, že už po několika měsících přišla expanze i do zahraničí. Rozhovor jsme vedli se všemi vlastníky společnosti Asteria online – Filipem Tolarem, Davidem Křiváčkem a Alešem Tomečkem.
Filipe, vraťme se na úplný začátek. Jak vznikl nápad na Asteria Maps…
Filip Tolar: Chtěl jsem produkt, který bude mít úspěch. Něco, co tady nikdo jiný nedělá. Upoutaly mě unikátní hvězdné mapy. Unikátní v tom, že zachycují jedinečný okamžik, který si chtějí lidé už navždy připomínat. Jde například o svatbu, kdy systém vygeneruje, v jakém postavení v daném momentu hvězdy byly. Byl jsem přesvědčený, že to nezůstane bez odezvy. Přišel jsem za Davidem a Alešem s tím, že to musíme udělat… že tady v Čechách nikdo nic podobného nenabízí!
David Křiváček: Filip říkal, že bude hrozně náročné takový projekt nachystat, ale jak se ukázalo, byla to splnitelná mise. Ani v nejmenším jsme ale netušili, jakou trefou do černého tento produkt bude…
Filip Tolar: Tvrdil jsem, že budeme prodávat alespoň 10 map denně, ale kolegové tomu příliš nevěřili. Vždy mám od svých projektů velká očekávání, ale Asteria Maps všechno překonala. Prodej jsme spustili v listopadu roku 2018 a už v únoru 2019 přišel obrovský boom.
David Křiváček: Produkt jsme totiž zpropagovali přes jednu influencerku. Výsledek? Objednávek bylo tolik, že nám spadl web. (smích)
Aleš Tomeček: Podobný krok jsme učinili na jaře, a i když jsem kluky ujišťoval, že to web tentokrát zvládne, neměl jsem pravdu. Objednávek bylo opět obrovské množství!
Kolik map tedy denně odesíláte?
David Křiváček: Denně jsou to i stovky. A pozor, nemluvíme jen o České republice, podařilo se nám vstoupit i do jiných zemí, namátkou Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Polsko, Holandsko nebo Francie, od které si hodně slibujeme. Aktuálně připravujeme vstup do dalších zemí.
Takže za úspěchem stál dobrý nápad a chytrá propagace?
Filip Tolar: Rozhodně pomohlo, že jsme byli první v republice, kdo takový projekt spustil…
David Křiváček: …což mimochodem způsobilo, že se okamžitě vyrojily kopie. Některé se nebojí používat i stejný název. A když mluvím o názvu, musím říct, že Filip ho vymyslet fakt skvěle. Zní dobře kdekoliv ve světě.
Je možné si nechat udělat mapu, která připomíná i několik let starou událost?
Aleš Tomeček: Konfigurátor funguje do minulosti i budoucnosti. Klidně můžete zadat i datum padesát let zpátky. Skutečně to funguje. Máme na to potvrzení od astronoma.
Jaká je cílovka?
Filip Tolar: Když jsme projekt spouštěli, sázel jsem hlavně na chlapy. Myslel jsem si, že naše mapy budou dávat jako romantický dárek manželkám. 90 procent našich zákazníků ale tvoří ženy. Rádi bychom přišli na způsob, jak pánům sdělit, že je to vážně fajn dárek, který manželky či přítelkyně potěší. (úsměv)
Můžu si vybrat z více grafických podob map?
Aleš Tomeček: Design je možné si navolit. Snažili jsme se mapy udělat tak, aby to byl skvělý dárek a zároveň pěkný interiérový doplněk. Spojili jsme se proto s designérem Martinem Hrabánkem, který vymyslel několik návrhů. Některé jsme chtěli použít jako limitky, ale líbily se nám natolik, že jsme je nechali ve stálé nabídce. Za zmínku určitě stojí, že si zákazník může do designu dát vlastní vzkaz a tak dále. Na webu navíc nabízíme okamžitý náhled mapy, který se mění souběžně s tím, co uživatel zrovna zadává. Lidé si tak jednoduše a hlavně rychle udělají představu o tom, co si právě objednávají.
Předpokládám, že největší zájem je o svatby…
David Křiváček: Také narozeniny dětí a různá výročí. Mysleli jsme si, že to bude produkt, který si lidé koupí jednou, ale máme zákazníky, kteří si mapy pořídili pro tři různé události. I to je důkaz toho, jak zajímavý produkt to je.
Všiml jsem si, že máte poměrně úspěšný Instagram…
Filip Tolar: Instagram je pro nás skvělým pomocníkem. Mapa se slovy těžko popisuje, takže je důležité ji lidem představit na fotkách.
Chystáte další podobně originální produkty?
Filip Tolar: Uvědomujeme si, že Asteria Maps není produkt, který by tady s námi byl ještě za 50 let. Chystáme proto další skvělé produkty, z nichž zmíním Asteria Parfums. Potvrdilo se nám, že jakmile se jedná o originál, který je personalizovaný, funguje to.
David Křiváček: Ještě bych rád dodal, že jednou věcí je originalita, ale důležitý je i samotný přístup. Snažíme se být maximálně profesionální, chceme, aby vše bylo dokonalé do posledního detailu. Filip například objel snad 30 tiskáren, aby našel ten nejlepší možný papír. Stejně tak máme promyšlený tubus, který zaujme na první pohled. I ten si lidé chtějí nechat. Stejným způsobem hodláme přistupovat i k dalším projektům.
Filip Tolar: Nedávno jsme přišli s novinkou, která se týká přímo Asteria Maps, kdy jsme začali nabízet i originální rámy. Opět se snažíme, aby byly rámy skutečně kvalitní, aby člověk dostal produkt, který mu dělá okamžitou radost. Výsledkem je, že polovina objednávek je dnes na mapy s rámem.Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.