Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 24. března 2021, 17:00
Líbivý konzervativní design, který se neokouká. Tak nějak na vás nejspíš na první pohled zapůsobí BMW X1 druhé evoluce, které vyzkoušela Drbna v redakčním testu. Kompaktní SUV osloví především skloubením luxusu a jednoduchosti za přijatelnou cenu. Kvalitně vybavený vůz nyní pořídíte v současné akci již od 629 tisíc bez DPH.
Líbivý design
Široká paleta příplatkové výbavy
Dynamické jízdní vlastnosti
Velký výběr motorizací
Méně místa na zadních sedačkách
Menší zavazadlový prostor
Tvrdší podvozek
Dnes už tradiční crossover vyráběný německou automobilkou se představení dočkal v roce 2008 na pařížském autosalonu. Od té doby doznal model X1, který je postaven na podvozkové platformě BMW řady 3 podstatných změn. Jeho druhá evoluce působí především robustněji a elegantněji.
Přestože X1 je nejmenším modelem z modelové řady X, nezaostává za svými většími většími sourozenci po dílenské stránce ani co do nabídnutého luxusu. Kromě kvalitních materiálů je už od prvního pohledu do interiéru jasně viditelné precizní lícování materiálů.
Samotnému interiéru dominuje desetipalcový dotykový displej s vysokým rozlišením, který zobrazuje všechny důležité informace o jízdě. Ovládá se intuitivně prostřednictvím multifunkčního volantu, ovladače iDrive na středové konzole a dotykem. Mnoho funkcí navigačního a multimediálního systému lze ovládat hlasem.
Na jihočeské cesty jsme koncem března vyrazili s X1 s naftovým dvoulitrem o výkonu 110 kW a pohonem všech kol. Ve verzi Sport Line, kterou jsme měli k dispozici, se cena pohybuje lehce pod hranicí 1,1 milionu korun. Nutno dodat, že v nadstandardní výbavě testovaného modelu nechyběla automatická převodovka, navigační systém, parkovací paket, adaptivní LED světlomety nebo třeba metalický lak.
Agregát o výkonu 110 kW v téměř 1,7 tuny těžkém SUV působí nečekaně dynamicky a hbitě. Během víkendového testu jsme najezdili zhruba pět set kilometrů a výsledná spotřeba se zastavila na čísle 6,5 litru na sto kilometru. A to i přesto, že jsme po přepnutí do režimu sport vůz nijak nešetřili. Právě jízdní režimy podstatně ovlivňují samotnou spotřebu. Až nečekaně rychle klesá spotřeba při přepnutí do modu EKO, který jsme využili především na dálnici.
Jízdně je na tom nejmenší terénní SUV od BMW velmi dobře. Adaptivní podvozek spojuje sportovní a komfortní vlastnosti. Jeho výhody si ale užijete především na lepším povrchu. Na rozbitých okrskách, kterých je na jihu Čech bohužel spousta, může působit až příliš tvrdě.
To nic nemění na tom, že X1 osloví nejen ty, kteří hledají reprezentativního parťáka na schůzky, ale také rodiny, které si při víkendovém výletu chtějí užít komfortní svezení. Na evropském trhu najdeme širokou škálu kompaktních SUV, ale jen málo z nich nabídne podobný zážitek z jízdy. A to i díky inteligentnímu systému pohonu všech kol BMW xDrive, který plynule a proměnlivě rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy. Velmi příjemný dojem z jízdy dotváří také skvěle řadící automatická převodovka.
Sečteno podtrženo, i v základní verzi bez příplatků získá majitel koupí BMW X1 pohledný crossover, který určitě nezklame. A pro ty, kteří nemají hluboko do kapsy, nabízí BMW širokou paletu příplatkových vylepšení, od metalických laků přes samočinný parkovací systém až po barvenou kombinaci čalounění podle vlastního gusta. X1 se vyrábí v čtrnácti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější X1 xDrive25i a nejslabší X1 sDrive16d je rozdíl celkových 85kW. Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.8l/100km. Je tedy z čeho vybírat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.