V Českých Budějovicích v těchto dnech pokračuje rozšířování modrých zón. Budějcké Drbně jeden z čtenářů popsal situaci spojenou se zpožděným umístěním dopravního značení. Redakce požádala o vyjádření vedení radnice.
Případ z okolí ulice U Tří Lvů popsal Petr Žoha, který o vysvětlení žádal v emailové komunikaci vedení města. „Opravdu není možné malování modrých zón lépe organizovat? V okolí ulice U Tří Lvů dnes 30.9. byly rozmístěny značky zákazu zastavení s platností od 30.9. na neurčito. Obyvatelé ani zaměstnanci firem co zde parkují nejsou nijak informování o průběhu prací. Proč jste nedali tyto značky alespoň týden dopředu, at se na to dá nějak připravit? Proč není jasné kdy bude zase možné parkovat? Proč nemáte alespoň na stránkách nějakou informaci?“ uvedl ve zprávě Žoha.
Značky oznamující zákaz zastavení se mají v dotčených ulicích objevovat s týdenním předstihem. To se v tomto případě nestalo. Petr Žoha si navíc všiml, že po šesti dnech značky zmizely, ale v ulici se nic nezměnilo.
Žoha adresoval otázky na náměstka primátora Petra Holického (ANO). Budějcká Drbna ho proto požádala o reakci. „Za organizaci provedení díla včetně vyparkování vozidel v místě nástřiku vodorovného značení zodpovídá zhotovitel, v tomto případě společnost Kaska. Případné nedodržení smluvního penalizovatelného termínu je jejím rizikem. Skutečně platí, že dočasný zákaz zastavení musí být umístěn týden před vyznačeným termínem platnosti (PLATÍ OD …). Zákaz pak platí až do odstranění značky. Zodpovědní pracovníci byli poučeni,“ sdělil.
Redakce kontaktovala i společnost Kaska. „Mně osobně není konkrétní případ znám. Může se stát, že z důvodu deště nebo jiných nepříznivých okolností značení pracovníci odstraní, aniž by čáry nastříkali. Rovněž se potýkáme s nekázní řidičů, kteří i přes řádně označenou úpravu provozu vyparkování ignorují, anebo najíždějí do již vyparkovaných částí další a další řidiči,“ vzkázal jednatel firmy Václav Kaska.
„Práce to není jednoduchá a rádi bychom všechny požádali o součinnost. Rovněž termín nyní na podzim je dost krátký a pro nepřízeň počasí máme co dělat, abychom ho stihli. Škoda, že se toto nerealizovalo v létě, kdy bylo lepší počasí, méně aut v ulicích a větší kapacity pracovníků,“ přidal.
Petr Žoha se nakonec domohl vysvětlení, že se firmě rozbil stroj. Budějcká Drbna se ještě dotazovala, zda radnice nezvažuje jinou formu komunikace ohledně instalace modrých zón tak, aby nedocházelo k tomu, že budou obyvatele města z jejich instalace zmateni. „Na konkrétním úseku ulice jiný způsob komunikace než prostřednictvím dočasných dopravních značek není možná. Tam totiž neparkují jen ti, kteří v ulici bydlí,“ odpověděl Petr Holický. Zástupci města již dříve upozornili, že rozšíření modrých zón komplikuje kromě jiného počasí či nevyparkování vozidel z dotčených ulic.
Čtvrtek, 16. září 2021, 21:00
Už na začátku listopadu by chtělo město spustit v další části Českých Budějovic placené parkovací zóny. Stejně jako při minulém zavádění modrých stání by měl do konce roku fungovat zkušební režim a platit by lidé měli začít od nového roku. Ani...
Modré zóny se mají pravděpodobně od listopadu 2021 rozšířit do jižní části města. Konkrétně jde o Havlíčkovu kolonii, Lidickou třídu až po Papírenskou ulici, Novohradskou ulici a oblast od Lannovy třídy k Mánesově ulici. Stejně jako při minulém zavádění modrých stání by měl do konce roku fungovat zkušební režim a platit by lidé měli začít od nového roku.
Zóny by měly platit ve všední dny od 8 do 20 hodin. Cenově by parkování mělo stát pro rezidenty 400 až 500 korun ročně a pro abonenty 4 až 5 tisíc korun ročně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Malování modrých zón a osazování dopravních značek automatů na přelomu září říjen je akorát, jako u nás při druhé etapě. Moc nechápu lidi co neumí přemýšlet a mají iq vlnitého plechu, přece když prší tak přeruším veškeré venkovní práce.
Zákon schválnosti lidi nechodte do práce ale vyřizujte si pakrování