Neděle, 2. července 2023, 18:00
I přesto, že léto je teprve na začátku, přípravy na adventní trhy jsou v plném proudu. Tento týden rada města rozhodla, kdo bude jejich pořadatelem pro následující pět let. Vítězem koncesního řízení se stala českobudějovická agentura Art4promotion, která se o advent ve městě starala v předchozích několika letech. Uspěla v konkurenci dvou uchazečů.
Na vítězi se na začátku týdne shodla rada města jednomyslně. Ze tří přihlášených uchazečů byla vybrána českobudějovická agentura Art4promotion. Ta akci pořádala od roku 2017. „Kritérií pro výběr bylo několik, a nebyla to jen cena. Členové komise se více zaměřili například na výtvarné pojetí trhů a koncepci uspořádání, kulturní program, inovativní prvek, komunikační kampaň, technické zabezpečení i skladbu prodejního sortimentu,“ popsala náměstkyně primátorky Zuzana Kudláčková (Piráti). Město za organizaci ročně zaplatí 2 800 000 korun bez DPH.
Agentura bude mít na starost ročníky 2023 až 2027. „Jsme opravdu rádi, že se nám podařilo výběrové řízení vyhrát, a že náš návrh získal od hodnotící komise nejvyšší možný počet bodů. Dává nám to možnost stavět na úspěšném konceptu adventního městečka s ledovým kluzištěm kolem kašny a posunout ho o další krok dál,“ uvedla jednatelka agentury Lenka Střítecká.
Lidé se podle ní mohou v následujících pěti letech těšit hned na několik novinek. Jednu z nich uvidí už letos v prosinci. „Adventní městečko budou tvořit nové krásnější adventní stánky, které čeká i obnova sortimentu. Novinky, kterých bude opravdu hodně, budeme postupně rádi odhalovat,“ dodala.
Předchozí ročníky, které byly v režii Art4promotion, měly nejen od návštěvníků velmi kladné ohlasy. Doprovázely je ale také spory s bývalým vedením města. To například požadovalo zaplacení poplatku za parkování na náměstí v době pořádání trhů, což bylo podle agentury porušením smlouvy. Spor se řešil také kvůli akci Vltava žije.
Čtvrtek, 20. února 2020, 18:55
Necelé dva měsíce po adventních trzích řeší agentura Art4Promotion, která celou akci pro město zajišťuje, problém. Rada města totiž rozhodla, že firmě naúčtuje poplatek za parkování na náměstí v době konání trhů, i když tak v předchozích letech...
Podle Střítecké i Kudláčkové jsou nyní všechny sporu s agenturou vyřešeny. „Co se týká sporů s městem, ty byly spojeny s minulým vedením a všechny jsou vyřešeny,“ řekla jednatelka Art4promotion. „Všechny uchazeče jsme podle zákona prověřili, vše bylo v pořádku, nikdo z nich neměl žádné dluhy vůči městu ani státu, a proto mohlo výběrové řízení se všemi uchazeči pokračovat,“ doplnila Kudláčková.
Adventní trhy loni nabídly kolem stovky stánků. Po dvou letech covidových omezení se uskutečnily v plném rozsahu, což zahrnovalo i populární přílet anděla z Černé věže. Na konci listopadu kolem kašny na náměstí vzniklo kluziště na veřejné bruslení. Českobudějovický advent loni trval od 18. listopadu do 31. prosince, jeho součástí byla také řada kulturních vystoupení. Náklady činily kolem deseti milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.