Uzavřít nebo opravit podchod u nádraží? To je otázka, kterou v nadcházejících týdnech či měsících rozhodne vedení českobudějovické radnice. Část radních se přiklání ke kompletnímu uzavření, zjistila Budějcká Drbna. Ještě letos navíc zmizí vstupy do pochodu, kterým se nyní lidé musí vyhýbat.
Pondělí, 5. února 2024, 16:05
České Budějovice se dočkaly opraveného vlakového nádraží. Dlouho očekávaná investice vyšla na více než jednu miliardu. Kromě hlavní budovy se proměnilo také její okolí. Práce trvaly téměř čtyři roky.
V pátek dopoledne je u opravného vlakového nádraží rušno. Cestující pendlují mezi autobusovým a vlakovým nádražím a kromě jiného se na cestě vyhýbají už dlouho uzavřeným vstupům do podchodu pod hlavní silnicí.
Na dlouhodobě špatný stav musí reagovat vedení českobudějovické radnice. Rozhodnutí je třeba učinit brzo, kromě podchodu je ve špatném stavu také silnici nad ním.
„Musíme rozhodnout o tom, co s podchodem bude. Máme dvě možnosti. Za 40 milionů korun ho můžeme uzavřit s ohledem na to, že uplynulé měsíce a roky nikomu nechyběl. Druhou možností je ponechat ho tam a opravit ho za 80 milionů korun za situace, kdy nevíme, jak místo využít,“ řekl Budějcké Drbně náměstek primátorky Petr Maroš (ODS).
Ten zároveň dodal, že se přiklání k první variantě a podle svých slov by se město mělo "vypořádat s podchodem jednou pro vždy".
Zástupci radnice si podle svých slov uvědomují, že musí jednat rychle. „Máme zprávu o tom, že silnice nad podchodem není v dobrém stavu a musíme to řešit,“ sdělil Maroš.
Už minulé vedení města se touto otázkou zabývalo. Věc řešil tehdejší i stávající náměstek primátora, respektive primátorky, Tomáš Bouzek (KDU-ČSL).
Středa, 4. října 2023, 18:27
Už téměř dva roky je kompletně uzavřený podchod u českobudějovického vlakového nádraží, který dlouhá léta sloužil chodcům pro snadnější překonání frekventované silnice. Po vybudování přechodů se z něj ale lidé vytratili a podchod začal být spíše...
Také on si uvědomuje, že je věc třeba řešit s ohledem na nutnou opravu silnice. Také podle něj by bylo vhodnější podchod kompletně uzavřít, protože se v minulosti opakovaně nedařilo najít pro místo ideální využití.
„Podchod přestal sloužit svému původnímu účelu. Zvažovali jsme různé varianty, jako jsou street art či úschovna kol, ale vše padlo. Kloním se k tomu, že bychom ty desítky milionů korun navíc mohli využít na něco, co je prospěšnější,“ řekl redakci Bouzek. V případě úschovny kol pak zmínil, že ji chce město řešit v bývalé budově pošty nedaleko nádraží.
Ještě v letošním roce navíc dojde na demolici vstupů do podchodu, řekl Budějcké Drbně Petr Maroš. Těch je okolo hlavní silnice několik. „Chceme rozšířit chodníky tak, aby ty vstupy nebránily v pohybu osob,“ vysvětlil náměstek. Akce vyjde podle předběžných odhadů na dva až tři miliony korun. Hotovo by mohlo být letos.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
AHOJ VŠICHNI
Nabízíme půjčky po celé České republice a na Slovensku a naše žádost začíná od 50 000 Kč až do 90 000 000 Kč Jsme seriózní a upřímní, je důvěra, že zde můžete udělat vše, proto nás neváhejte kontaktovat e-mailem:> mhorackova04 @gmail.com
Půjčka až 150 000 000 Kč/EUR od soukromého investora, po celé ČR. rychlé vyřízení, vhodné pro výplatu exekucí, sloučení mikropůjček a dalších nevýhodných půjček do jednoho. Délku splácení a výši splátky si určíte sami, kontaktujte nás na Email:>mhorackova04@gmail.com
Slyšela jsem, že by někdy mělo dojít k tomu, že Nádražní ulice bude podtunelovana a doprava bude kompletně pod zemi.Tenhle nápad se mi líbí i když je to asi hodně daleká budoucnost.Tak podchod zakonzervujte a nechte to být uvidíte co bude v budoucnu.
Do Budějic jezdím vlakem a ten zavřený podchod je jen jedna z blbostí co budějovičtí páni páchají!! Další vyslovený zločin je dlouhodobé otevření historického centra a náměstí pro automobily!!A když ho po létech konečně zase uzavřeli , tak takzvaně nezávislý soud tohle jedno z mála pozitivních rozhodnutí zastupitelstva zrušil!! Pan tzv. NEZÁVISLÝ SOUDCE zřejmě patří k bezohledným řidičům co přes náměstí objíždí dopravní zácpu!!! A ty semafory mezi vlakovým a autobusovým nádražím jsou na hovno kvůli dlouhým intervalům! Už se mi stalo, že jsem kvůli nim zmeškal odjezd vlaku!! 6e si město nedokáže udržet pořádek v podchodu je jeho blbost a ostuda!!
Rozhodně uzavřít. Jedná se totiž o zcela chybný architektonický projekt a realizaci. Vstupy/výstupy bráni chodcům v chůzi, esteticky působí spíše bizarně a znehodnocují pohled na právě rekonstruované nádraží. Navíc jeden ze vstupů je umístěn do místa, které by mělo být správně zastavěno - proluka u hotelu Grand, vstup zasahuje do uliční fronty. Nedovede si představit úroveň obchodů v podzemí, když ani na hlavní pěší zóně Lannově třídě nejsou všechny obchody v přijatelném stavu, a dostatečně prestižní. Tady není o čem diskutovat, ale jednat.
Mám docela pochyby že jste tu někdy bydlel. Ten podchod je o hodně starší než Mercury a používal se málo i původně. Proto, se tam dalo doprostřed ulice to masivní zábradlí, aby lidi nemohli mimo něj- I tak hodně lidí to obcházelo a šli na divoko. Dnes jsou tu přechody se semafory, takže bláboly o bouračkách jsou dost mimo. A když to komouši vymýšleli tak udělali schody tak strmé že s kočárkem tam sjet skoro nejde a vytlačit ho taky ne. Bylo to vždy odporné pomočené místo, kde nikdo nechtěl ani ty obchody. Zasypat to je ideální verze. Podchodu se všichni vyhýbali, takže se udělal nejdřív přechod z Lannovky k poště a později i další protože lidi na tu díru kašlali a chodili přes silnici na divoko. Žiju tu hodně dlouho a pamatuju jak tu pitomost stavěli a nikdy to nebylo "hodně využívané" jen z nezbytí se někdo vydal do "díry" a pak zase ven. Navíc je ta blbost udělaná špatně a teče do ní jak shora (proto tam přidali ty přístřešky, tak spodem.
Já sic už v budějicich nebydlim ale dřive se podchod hodne využival je třo od nádraži do merkury a i na autobudove nadraži pokud to zavřou lidé budou chodit přes vozovky a přibydou bouračky .
Což takhle kompromis? Nechat podchod jen po Nádražní a bludiště pod křižovatkou zasypat.