Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 28. ledna 2021, 09:13
V listopadu tohoto roku to bude 130 let, co Boršovem nad Vltavou projel první vlak po nově vybudované trati České Budějovice – Volary, a tak v roce 1891 parní vlak zařadil jižní okraj budoucího krajského města do seznamu měnícího se světa. V nejbližších týdnech, měsících a letech budou postupně zahajovány dopravní stavby, které též významným způsobem zasáhnou do života obce a jeho obyvatel.
Začátkem ledna 2021 bylo vybráno sdružení firem COLAS a Firesta-Fišer pro výstavbu Jižní tangenty, necelé tři kilometry dlouhé propojky mezi budovanou dálnicí D3 a hlavním tahem na Český Krumlov silnicí I/3 (postaru E55). Jižní tangenta se stane důležitou součástí vnějšího okruhu okolo Českých Budějovic. Nejzajímavější částí stavby bude velká kruhová křižovatka, jakýsi ovál s chapadly připomínajícími chobotnici mezi obcí Včelná a Rožnov. Tato křižovatka bude zapuštěna hluboko do země pod stávající železnici a bude přetínána lávkou pro cyklisty jezdícími mezi Včelnou do Rožnovem. První automobily by se po tomto silničním propojení měly projet na přelomu roku 2022 a 2023.
„Pro mne osobně bylo důležité při jednání s investorem dohodnout se na hlavní zásobovací cestě na staveniště, Nejezdit po původně navržené zásobovací trase přes Boršov nad Vltavou a Včelnou, ale sjet z E55 ve směru od Budějovic na místní komunikaci u Boršova nad Vltavou tzv. Honskondlovku. Oproti původnímu návrhu je tato trasa o polovinu kratší, a hlavně desítky tisíc vozidel stavební techniky nebudou znepříjemňovat život občanů Včelné a Boršova nad Vltavou. V současnosti se projednává deponování desítek tisíc kubíků vytěžené zeminy pod komunikací, která se musí vyměnit, v blízkosti stavby – mezi řeku Vltavu a budoucí stavbu tangenty. Nabízí se tak parková rekultivace prostoru o výměře téměř sedmihektarové místo nepříjemného převážení zeminy do vytěžených jam pískoven u Vrábče," uvedl starosta Boršova nad Vltavou Jan Zeman.
Další důležitou dopravní stavbou pro jižní okraj krajského města je cyklostezka na levém břehu Vltavy, kterou se v roce 2021 chystají vybudovat společně s Boršovem nad Vltavou obce Homole a Planá u Českých Budějovic. Význam této cyklostezky naroste právě nyní, když komfort dopravní obslužnosti znepříjemní dopravní stavby v okolí. Cyklisté pendlující mezi uvedenou oblastí a městem se tak elegantně vyhnou očekávaným dopravním zácpám. A tak jaký pokrok – před 130 lety obcí projel první vlak a po 130 letech se snad bezpečně dostanou občané na kole do města.
Třetí připravovanou stavbou je výměna mostu mezi vlakovými nádražími Včelná a Boršov nad Vltavou, který přetíná silnici E55, a který není v dobré kondici. Vybudování nového mostu by mělo začít po dokončení Jižní tangenty, tedy v roce 2024. Stavby Jižní tangenty a nového silničního mostu jsou velice pádným argumentem po zprovoznění cyklostezky na levém břehu Vltavy, po které obyvatelé jižního okraje města volají již třicet let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.