Již delší dobu radnice hlásá vizi podpory cyklistiky za účelem ulevení provozu, který je především v době dopravní špičky až neúnosný. V letošním roce bychom se měli dočkat dalšího vstřícného kroku směrem k cyklistům. Přibudou totiž nové kolostavy.
Z nedávného sociologického výzkumu mobility občanů v rámci Budějc, které si město nechalo vypracovat, vyplynulo, že existuje velké procento obyvatel, kteří by byli ochotni cestovat po Budějcích na kole. Pokud se ovšem zlepší podmínky pro cyklisty.
ČTĚTE TAKÉ: Město chce podporovat MHD a cyklistiku. Uleví se tím provozu?
Snaha o zlepšení v této oblasti je patrná už nyní. Vznikají nové pruhy vyhrazené pro cyklisty a další se plánují. Milovníci jízdních kol se mohou těšit také na nové cyklostezky. Například na tu, která povede Průmyslovou ulicí a propojí tak Suché Vrbné s centrem města.
ČTĚTE TAKÉ: Plánovaná cyklostezka by neměla ohrozit parkování v Alešově ulici
Častým problémem spojovaným s cyklistikou ve městě je velký počet krádeží kol, což přímo souvisí s nedostatkem míst, na kterých je možné kolo bezpečně uzamknout. První kroky v této oblasti podniklo město již loni. „V loňském roce bylo instalováno několik kolostavů před nádražím Českých drah, Poliklinikou Jih a v Parku Čtyři Dvory,“ uvádí náměstek primátora František Konečný.
Letos by se měly objevovat nové kolostavy i na dalších místech. „Letos se připravuje výměna kolostavů před magistrátem jak na náměstí Přemysla Otakara II., tak v Kněžské ulici. Dále se budou přidávat další kolostavy na Zátkově nábřeží u budovy Jihočeského divadla. Další místa budou vytipována v průběhu roku v lokalitách, jako jsou Sady (například parčík u fontány v blízkosti Polikliniky Sever, před poštou, …), Dům kultury Slavie, Jihočeské muzeum, Husova ulice u Obchodní akademie, ulice Dukelská, a další,“ předznamenává další průběh Konečný.
Kromě počtu je také velice důležité to, jak jednotlivá místa pro uzamykání kol vypadají. Mnoho nynějších kolostavů je totiž nevyhovujících a zloděj tak má často usnadněnou práci. „Momentálně se město zaměřilo na dva typy kolostavů. Prvním jsou takzvaná obrácená U, která jsou instalována například u divadla, a kolostavy značky WELDI, které jsou osazeny před vlakovým nádražím,“ uzavírá František Konečný.
Doufejme tedy, že už své dvoukolé miláčky nebudeme muset poutat k dopravním značkám, okapům a podobně.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám