V druhé polovině tohoto roku by se měla začít stavět další část dálnice D3. Ředitelství silnic a dálnic obdrželo na zhotovení úseku Třebonín – Kaplice, nádraží pět nabídek. Nejvýhodnější podala společnost Metrostav. Dnes o tom informoval ředitel ŘSD Radek Mátl.
Zhotovitele pro osmikilometrový úsek dálnice D3 z Třebonína do Kaplice, nádraží začalo hledat Ředitelství silnic a dálnic na konci září minulého roku. Do výběrového řízení se podle ředitele ŘSD Radka Mátla přihlásilo celkem pět subjektů. „Nejvýhodnější nabídku podala společnost Metrostav Infrastructure za cenu 1 877,8 milionu korun,“ uvedl dnes na svém Twitteru. Částka odpovídá 79 procentům předpokládané ceny.
ŘSD obdrželo 5 nabídek na realizaci akce “D3 311 Třebonín-Kaplice,nádr.” Nejvýhodnější nabídku podala spol. Metrostav Infrastructure a.s. za cenu 1 877,8 mil. Kč (cca 79% předpokladu).Stavba 8,5km dlouhé dálnice má vydané pravomocné SP. Zahájení stavby se předpokládá v 2.pol.t.r.
— Radek Mátl (@MatlRadek) April 14, 2021
„Tohle je moment, kdy jsme otevřeli obálky, teď to bude posuzovat komise. V okamžiku, kdy řekneme, že Metrostav chceme, vyzveme ho k součinnosti při podpisu smlouvy," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Vedle ceny rozhoduje o vítězi i to, jak rychle dokáže dálnici postavit.
Stavba má podle Mátla vydané pravomocné stavební povolení. Stavět by se tak mělo začít v druhé polovině letošního roku. Zprovoznění plánuje ŘSD na rok 2024.
Úsek Třebonín – Kaplice, nádraží navazuje na části dálnice z Úsilného do Hodějovic a z Hodějovic do Třebonína. Obchvat Budějc, který tyto dva úseky tvoří, měl být hotový už v roce 2022. Kvůli problémům se stavbou tunelu Pohůrka se ale zprovoznění posunulo. Nyní je zprovoznění obou úseků naplánováno na rok 2023 a 2024.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.