sobota 21. května 2022 Monika

Cesta mezi Budějcemi a Plzní by se mohla zkrátit. Správa železnic plánuje rozšíření tratě

Za 90 minut by se mohli v budoucnosti dostat lidé vlakem z Českých Budějovic do Plzně. Správa železnic plánuje rozšířit trať mezi oběma městy, což by kromě zvýšení kapacity vedlo ke zkracování jízdní doby vlaků.

Dvoukolejné tratě mezi Českými Budějovicemi a Plzní najdeme zatím jen mezi Zliví a Číčenicemi a mezi Nepomukem a Horažďovicemi. V budoucnu by ale mohlo být těchto úseků více. Tím by vzrostla kapacita trati a zkrátila se jízdní doba vlaků.

„Správa železnic již dříve zadala studii proveditelnosti trati České Budějovice – Plzeň a ta byla schválena v roce 2017 ve variantě, která obhájila a do navazující přípravy posunula řešení zahrnující zdvoukolejnění této trati v úseku Nepomuk – Plzeň-Koterov,“ popsal situaci mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Díky tomu by vznikl dvoukolejný úsek mezi Horažďovicemi předměstím a Plzní.  „Cestovní doba rychlíků by se tak zkrátila na přibližně 90 minut,“ dodal Gavenda.

Nyní nechává Správa železnic zpracovat aktualizaci studie, která musí pokrýt minimálně technické úpravy navržené v původním dokumentu z roku 2017. Aktualizovaná studie by měla kromě původního řešení zjistit také to, jestli by bylo možné v budoucnu rychlost na trati ještě zvýšit a přidat další dvoukolejné úseky. „Výsledek včetně předpokládané finanční náročnosti stavby bude jasný až po jejím schválení, ke kterému by mohlo dojít ve druhé polovině tohoto roku,“ uvedl mluvčí.

Nové uspořádání železničního uzlu

Správa železnic řeší také nové možnosti, jak uspořádat železniční uzel České Budějovice. Cílem je zvýšení kapacity uzlu a osobního nádraží, a také rozšíření odstavných kapacit a zázemí pro železniční dopravu. I tady by mělo být jasno v druhé polovině tohoto roku.

„V případě schválení studie proveditelnosti, respektive u trati České Budějovice - Plzeň aktualizace, se jedná o počátek přípravy investic a je nutné pokračovat navazujícími stupni projektové přípravy – dokumentací pro územní rozhodnutí a pro stavební povolení, včetně zajištění financování následné realizace,“ vysvětlil následující kroky Gavenda.

Od června 2020 se opravuje vlakové nádraží v Českých Budějovicích. Příjezdová hala bude hotová do konce letošního roku, celková oprava nádraží ale potrvá minimálně do léta 2023. Kromě toho se v Jihočeském kraji připravuje stavba 18 kilometrů dlouhé dvoukolejné trati mezi Nemanicemi a Ševětínem. Akce za 20 miliard korun je součástí modernizace čtvrtého tranzitního koridoru.

Hodnocení článku je 86 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Jan Luxík

Štítky České Budějovice, Plzeň, železnice, Správa železnic, vlaky, cestování

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.