Celkem 40 milionů korun chtějí rozdělit zástupci Českých Budějovic mezi sportovní kluby. Díky této částce se má logo města objevit mimo jiné na dresech sportovců či vstupenkách na zápasy. Část opozice se záměrem nesouhlasí.
Cílem zakázky je zvýšit propagaci města České Budějovice skrze profesionální sport po dobu dvou let. Téma dnes řešili zástupci města kvůli tiskové chybě, která se týkala předpokládané hodnoty veřejné zakázky v původním usnesení. Proto dnes radní předložili nový záměr pod původním názvem.
„Stala se chyba, přiznáváme se k ní. Od začátku bylo v plánu rozdělit 20 milionů na každý rok, celkově je to tedy 40 milionů korun,“ uvedl při jednání zastupitelů náměstek primátorky Petr Maroš (ODS).
Kvůli tomu se podle svých slov zdržel hlasování opoziční zastupitel Juraj Thoma (Občané pro Budějovice). „V minulém období jsem pro tuto věc hlasoval. Jde ale o to, že jsem věděl, pro co hlasuji...Dříve to mělo být 20 milionů korun na dva roky, nyní to je 40 milionů...děláte v tom guláš,“ kroutil hlavou Thoma.
Na jeho slova reagoval například jihočeský hejtman a českobudějovický radní Martin Kuba (ODS). „Kdybyste byl na zasedání zastupitelstva, kde se hlasovalo o rozpočtu, tak byste to věděl. Odhlasovali jsme si rozpočet, kde bylo jasně napsáno 20 milionů korun. Stačilo si to včera večer otevřít. Dnešní materiál navazuje na položku, která je v rozpočtu,“ sdělil Kuba. Thoma kontroval tím, že má právo kritizovat, pochválit či se ztotožnit s jakýmkoliv materiálem.
Slovo si vzal také opoziční zastupitel Vladan Císler (SPD). Ten návrh nevnímá jako podporu sportu. „Ty tři kluby (Motor, Dynamo, Jihostroj, pozn. redakce) či společnosti jsou soukromé a využívají majetek města. Myslím si, že se tam finančních prostředků dává dost a dost. Chápu, že se vše zdražuje, ale vysvětlím vám, proč mi to vadí. Jsem ve sportovní komisi, kde jsou dotační tituly na podporu různých sportovních klubů či akcí. Komise se tam přetahuje o stovky či tisíce korun. Proto se mi zdá 20 milionů korun na marketingové služby jako něco opravdu nemravného,“ sdělil.
Pondělí, 14. června 2021, 17:08
České Budějovice podpoří největší sportovní kluby ve městě částkou 30 milionů korun. Slibují si od toho propagaci a reklamu a zároveň zvýšení návštěvnosti města. Jde o podporu na dvouleté období a týká se fotbalového, hokejového a volejbalového...
Petr Maroš uvedl, že by tyto věci nespojoval. Město podle něj chce zvyšovat objem peněz, který míří do sportovního prostředí, což platí nejen pro profesionální kluby. „Toto bych ale nespojoval. Toto jsou marketingové služby s cílem ukázat, že město někdo reprezentuje a my se k tomu hlásíme. Jinde města vstupují přímo do sportovních klubů. Toto je ale veřejná zakázka, nevíme, kdo se do ní přihlásí. My budeme rádi, pokud budou služby využity,“ sdělil Maroš a opětovně zmínil zájem o zápasy Motoru, Dynama a Jihostroje.
„Je to standardní nadlimitní veřejná zakázka, do které se může přihlásit kdokoli, kdo splní podmínky. Je pravdou, že v minulých letech město tyto marketingové služby nakoupilo od Motoru, Dynama a Jihostroje. Město určitě nemá žádný klíč, na základě kterého by chtělo finanční prostředky rozdělit, protože v tuto chvíli ani neví, kdo marketingové služby na nové dvouleté období nabídne,“ vysvětlil pro Budějckou Drbnu Maroš.
V důvodové zprávě stojí, že cílem veřejné zakázky je zajištění propagačních a reklamních služeb v prostředí regionálního profesionálního sportu, což zahrnuje fotbal, hokej a volejbal tak, aby se uspokojily komunikační potřeby města. Podmínky pro poměrové rozdělení se budou teprve určovat. Kromě jiného se počítá s tím, že bude městský znak či logo města na hráčském dresu. Logo se má objevit také na webu vybraných klubů, vstupenkách či propagačních materiálech.
„My jsme nesmírně vděční za to, že k této podpoře město přistupuje. Odhadem částka tvoří 10 procent našeho rozpočtu. Budeme rádi, když bude tato podpora pokračovat i nadále, ideálně ve větší míře. Je to pro nás významný příspěvek,“ řekl Budějcké Drbně generální manažer českobudějovického Motoru Stanislav Bednařík.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Pokud ty peníze rozdělí spravedlivě, tedy třeba stejnou částku na každého skutečného člena, pak je to správně. Pokud budou protěžovány kluby, které získávají nemalé prostředky obchodováním se svými členy, hráči, v milionových částkách, pak mi to přijde nespravedlivé.