Na trati z Prahy do Českých Budějovic, mezi Voticemi a Sudoměřicemi, začne 2. dubna přibližně tříměsíční výluka. Správa železnic (SŽ) tam dokončí modernizaci této části IV. železničního koridoru. Vlaky se tam vrátí na přelomu června a července. České dráhy (ČD) zavedou na trati Benešov - Tábor náhradní autobusovou dopravu.
Na úseku ze Sudoměřic do Votic, dlouhém 19 kilometrů, začaly práce v květnu 2018, skončí v roce 2023. Při tříměsíční výluce tam dostaví SŽ traťovou přeložku. „Přerušení provozu je nutné zejména proto, aby bylo možné odstranit kolize původní a nové trati,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. První osobní vlak projede po nové trati prvního července. Náklady na stavbu jsou 6,7 miliardy korun.
ČD zavedou na trati Benešov - Tábor náhradní autobusovou dopravu. Cestující nastoupí do autobusů ve stanici Olbramovice, zpátky do vlaku ve stanici Chotoviny. „Rychlíky z Prahy budou vyjíždět o 15 minut dřív, aby se dohnalo zpoždění,“ řekl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát. Jak vyplývá z informací na webu drah, místo všech osobních vlaků v úseku Benešov - Tábor pojedou autobusy. Zpoždění může být pět až deset minut.
Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude od července dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v úseku začne v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 kilometrů v hodině. Až ČD zavedou evropský vlakový zabezpečovací systém European Train Control System (ETCS), budou tam moci jezdit vlaky s naklápěcí skříní jezdit až 200 kilometrů v hodině, běžné soupravy maximálně 170 kilometrů za hodinu.
Teď se v úseku pokládají kabely, montuje zabezpečovací zařízení i trakční vedení. Jednou z posledních prací bude propojení kabelů a spuštění sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Dominantami nové trati jsou tři viadukty v okolí Heřmaniček, dva tunely Deboreč a Mezno, jedna nová stanice a pět nových zastávek, jak řekla již dříve mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Na koridoru letos zprovozní SŽ dva úseky. Na přelomu června a července začnou jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. Zkrátí se tak doba jízdy. Na trati bude možná rychlost až 200 kilometrů v hodině, nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou, jak řekl v únoru ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Až bude celý koridor hotový, jízda z Prahy na jih potrvá hodinu a půl.
Od září se začne jezdit částí koridoru Soběslav - Doubí. SŽ na ní pracuje od srpna 2019. Nová dvoukolejná trať povede částečně podél dálnice D3. Bude dlouhá 8,8 kilometru, nahradí současnou zastaralou jednokolejnou trať. Práce za 4,8 miliardy skončí v listopadu. Součástí stavby budou 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel i 832 metrů dlouhá estakáda přes údolí Černovického potoka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.