Po parkovacím domě u sportovní haly, který se otevře už v únoru, začne město řešit další parkoviště pro řidiče, a to na největším budějovickém sídlišti Máj. Situace s parkováním je tady dlouhodobě kritická. Vyrůst má u trolejbusové točny MHD v ulici Antonína Barcala.
Kdo chtěl někdy ve večerních hodinách zaparkovat na sídlišti Máj, ví, jak složité to může být. Počet parkovacích míst totiž ani zdaleka neodpovídá množství aut, které tady stojí. Podle dříve provedených průzkumů města tady parkuje zhruba tisícovka aut na místech, kde to není povoleno. Nejhorší situace je v ulicích V. Volfa, N. Frýda a M. Chlajna.
Město proto přišlo s řešením parkovacího domu na místě trolejbusové točny městské hromadné dopravy v ulici Antonína Barcala. Podle původních plánů mělo jít o třípodlažní dům, jehož přízemí by sloužilo jako točna pro autobusy. „To se ale bohužel jeví jako technicky i ekonomicky velmi náročné. Dalším vedlejším efektem je, že ten dům by byl moc vysoký. Takže jsme přišli s variantou, že trolejbusy by tu stavbu objížděly nebo se pohybovaly někde jinde,“ komentoval na tiskové konferenci města českobudějovický radní a jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS).
Kapacita parkovacího domu by měla být podle dřívějších informací zhruba 500 míst. Předpokládané náklady kolem 360 milionů korun. Vedení radnice nyní podle náměstka primátorky Lubomíra Bureše (ODS) řeší zadání pro soutěž design & build. „Museli jsme si vyspecifikovat polohu točny a polohu toho parkovacího domu, abychom zaprvé dostali trolejbusy tam, kam potřebujeme, aby nebyl parkovací dům výrazně prodražený jen kvůli hluchému patru kvůli trolejbusům, a abychom úplně nezatěžovali okolí. V tomto smyslu probíhá také změna územního plánu, která nám vymezuje území, na kterém se budeme pohybovat,“ uvedl.
Pondělí, 15. ledna 2024, 15:45
Od 1. února budou moct lidé přijíždějící do Českých Budějovic zaparkovat v novém parkovacím domě Stromovka. Stavba nabídne místa pro 495 aut a 75 míst tam bude také pro kola. První hodina parkování bude zdarma, základní sazba pak bude 20 korun za...
Formou design & build město stavělo také Parkovací dům Stromovka. „Tato metoda se nám osvědčila jak z časových důvodů, tak i proto, že během celého procesu jsme mohli ladit různé detaily. Jsem přesvědčen, že v tomto režimu budeme řešit další stavby,“ dodal první náměstek Petr Maroš (ODS).
Kromě parkovacího domu na Máji město řeší i další možnosti parkovacích míst na periferii města. Jde zejména o snahu zabránit zbytečnému vjíždění auto do centra. Odstavné parkoviště by mohlo vzniknout na severním příjezdu do Budějc u vozovny, kde jednáme s majiteli pozemků.
Čtvrtek, 11. ledna 2024, 20:14
Jen málo projektů se setkalo s takovou vlnou nevole hned na začátku, jako most v Papírenské ulici. Podle kraje důležitá dopravní stavba, která má překlenout Vltavu a ulehčit tak dopravě v Českých Budějovicích, i přesto pokročila. Na začátku týdne se...
„Ze strany od jihu jednáme s Jihočeským krajem o možnosti parkování na odstavném parkovišti na letišti, kde ale chceme navázat až na přemostění do Papírenské ulice a zřízení trolejbusové linky, která by vedla z tohoto parkoviště přes tento most směrem k nemocnici,“ popsal Bureš.
Další lokalitou jsou potom pozemky mezi Mladým a Hodějovicemi, kde by chtělo město vybudovat buď odstavné parkoviště nebo přímo parkovací dům.