Většina obchodníků zaznamenala na čtvrtou adventní neděli nárůst tržeb. Prodávala se elektronika, kuchyňské potřeby, hračky i alkohol. Některým prodejcům vzrostly tržby oproti loňskému roku až o 40 procent.
Podle ředitele portálu Slevomat Ladislava Veselého vidí Češi Vánoce optimisticky. „Svěží vítr do tuzemských peněženek přišel o víkendu s tím, jak nová vláda uvedla, že nechce prodlužovat nouzový stav. Optimistickou vlnu doplnil výplatní týden. Jen tento víkend tak tržby vzrostly meziročně o 30 procent," uvedl Veselý. Češi podle něj začali plánovat dovolené a výrazně více nakupovali zážitky, lyžařské a wellness pobyty nebo kosmetické služby a masáže.
V obchodním řetězci Tesco, kde ve srovnání s předešlým víkendem vzrostly prodeje o téměř 20 procent, byl zájem o kosmetické balíčky, hračky, šumivá vína a pivo. „Silné prodeje registrujeme i u vajec, rumů a suchých plodů, uzenin a exotického ovoce," popsal kupovaný sortiment mluvčí společnosti Tesco v České republice Václav Koukolíček.
Pro společnost Alza.cz, která oproti minulému víkendu hlásí mírný pokles, byly za tento týden tržby však nejvyšší za dobu existence společnosti. „Při srovnání s loňským čtvrtým adventním víkendem stále vykazují růst o téměř 40 procent," uvedla mluvčí společnosti Daniela Chovancová. Na Alze za zlatou neděli obsadily první příčku druhů kupovaných dárků kuchyňské potřeby. „S blížícím se Štědrým dnem roste popularita dárkových šeků, které se dostaly na druhé místo. Dále naši zákazníci tento víkend nejvíce kupovali pouzdra, kryty a ochranná skla pro mobilní telefony, hry a hlavolamy, bezdrátová sluchátka, tištěné knihy, chytré hodinky a Lego," uvedla Chovancová.
Plastovou stavebnici zmínila i mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková, ale poprvé nebyla nejžádanějším dárkem, v prodejích ji předčily televize a mobilní telefony. Do nejžádanější pětice se pak dostaly také vysavače a pračky. Zákazníci přes Mall.cz objednávali i deskové hry, jejichž boom trvá po celou dobu pandemie.
Podle mluvčí Globusu Anety Turnovské zaznamenala i tato společnost mezitýdenní nárůst nákupů. Byť tento víkend dominovaly čerstvé potraviny, mezi dárky pro děti převládaly licenční hračky a dárky pro dospělé ovládl zájem o dárkové kazety s alkoholem nebo kosmetické balíčky.
Ředitel marketingu firmy Astratex Karol Guláš uvedl, že tento víkend oproti běžnému víkendu tržby vzrostly zhruba o 45 procent. „Ženy více nakupují dárky pro všechny členy rodiny. Ať už spodní prádlo, pyžama a noční košile, tak cokoli s vánočním motivem,“ uvedl Guláš.
Za on-line antikvariát Knihobot Kristýna Hladíková sdělila, že čtvrtý adventní víkend dosáhly tržby 900 tisíc korun. „Pro představu jde zhruba o 5000 prodaných knížek z druhé ruky. Mezi tituly vedou klasiky jako Poslední aristokratka, Stoletý stařík nebo Šifra mistra Leonarda. Na výběr knih měly vliv i aktuální události jako výročí úmrtí Václava Havla nebo uvedení nové řady seriálu Zaklínač," uvedla Hladíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.