Historička

DRBNA HISTORIČKA: Cesta z Budějovic do Lince trvala s koněspřežnou i 14 hodin

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko opět podíval na dobu, kdy nejen České Budějovice křižovala koněspřežka. Přečtěte si, jak tenkrát vypadala cesta do Lince, kde se do koňky nastupovalo a v kolik hodiny se na dlouhou cestu vyráželo.

DRBNA HISTORIČKA: Na Pražské jezdila tramvaj. V dopravní špičce měla vlečný vůz

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko rozepsal o Pražské třídě před rokem 1928, která vypadala jako prašná cesta, jezdila po ní ale tramvaj. Víte, jaké významné podniky na Pražské stály? I to se dozvíte v dalším dílu.

DRBNA HISTORIČKA: S bojem proti šuškandě pomáhaly budějovickým mlynářům prodejní stánky

V novém dílu Drbny historičky se Jan Schinko zabývá budějovickými mlýny a tím, jak si originálně dokázaly poradit s tím, když po městě kolovaly drby o nedostatku mouky. Mouka však nebyla jediným tématem, kterým Budějovičtí v roce 1952 žili. Řešila...

DRBNA HISTORIČKA: Výstavba českobudějovické koněspřežky začala před 200 lety

Ani tento týden nebude chybět další díl naší rubriky Drbna historička. Historik Jan Schinko se v něm tentokrát podívá na první českou železnici, která vedla z Českých Budějovic do Lince. Dráha, jejíž stavba začala již před 200 lety, byla dlouhá 128...

DRBNA HISTORIČKA: Alpy můžete na jihu Čech pozorovat z několika míst, ale patří mezi ně i Černá věž?

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko věnuje městské legendě, která tvrdí, že z vrcholku Černé věže je možné za dobrého počasí pozorovat vrcholky rakouských Alp. Kde se tato informace objevila poprvé, je na ní alespoň trochu pravdy a z...

DRBNA HISTORIČKA: Zboží po městě dříve rozvážely koňské a hovězí potahy nebo vozíky s tažným psem

Ani dnes nechybí nový díl Drbny historičky. Historik Jan Schinko se v něm tentokrát podíval do roku 1929, kdy městem kromě automobilů křižovaly také tisíce zvířat. Byli mezi nimi koně, voly, krávy i psi. Zvířecí potahy byly v té době tak rozšířené,...

DRBNA HISTORIČKA: Závod míru sledovalo na Sokolském stadionu 15 tisíc diváků

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko podíval na dobu, kdy se na Sokolském ostrově v Českých Budějovicích stavěla sokolovna. Její podobu tehdy zásadně ovlivnili památkáři a konzervativní Klub přátel města. Přilehlé atletické dráhy následně...

DRBNA HISTORIČKA: Při čištění slepého ramene u Sokolského ostrova vytěžili dělníci pět tisíc kubíků bahna

V novém díle Drbny historičky se Jan Schinko zaměřil na slepé rameno Malše a jeho přilehlé nábřeží. Víte, kdy přestal být Sokolský ostrov opravdovým ostrovem, nebo kolik materiálu museli dělníci odtěžit při rekonstrukci říční zdi, když čistili říční...

DRBNA HISTORIČKA: Kdy a proč zmizely z Českých Budějovic Tramvaje

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko podíval na dobu, kdy České Budějovice křižovaly tramvaje na jednokolejných tratích s výhybnami. Proč se město rozhodlo tramvaje zrušit? A co se stalo s památnými místy, kde tramvaje čekaly na...

DRBNA HISTORIČKA: Na osudu hotelu Zvon se podepsalo gestapo i nucená emigrace

V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko opět podíval na historii hotelu Zvon na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. Věděli jste, že se v něm dříve zaučovali mladí učni, vařilo se tam pro pět tisíc lidí, a v přilehlém bufetu jste si...

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.